کارشناسان در مورد تأثیر مصرف فست‌ فودها در بحران چاقی هشدار دادند

25 ژوئیه 2017- کارشناسان در مورد افزایش نگران کننده‌ی فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی فست فودها هشدار دادند. داده‌های جدیداٌ منتشر شده توسط مرکز تحقیقات رژیم و فعالیت فیزیکی در دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از 56 هزار فروشگاه بیرون بر(takeaways) در انگلیس وجود دارد که تعداد آنها نسبت به 3 سال پیش، 8 درصد افزایش یافته است. بیشترین تعداد فروشگاه‌های فست فود در محله‌های فقیر و محروم انگلیس یافت می‌شوند. 25 تا 30 منطقه که فروشگاه‌های فست‌فود در آنها غالبترین فروشگاه‌های عرضه‌ی مواد غذایی هستند، در شمال انگلیس قرار دارند.

شوک حاصل از این داده‌های جدید سبب بروز نگرانی در مورد افزایش‌ چاقی و بیماریهای مرتبط با آن یعنی دیابت نوع 2 شده است. محققان نشان داده‌اند که ارتباطی بین افزایش قرار گرفتن درمعرض فروشگاه‌های فست‌فود و افزایش خطر چاقی وجود دارد.

 Caroline Cernyاز اتحادیه‌ی بهداشت چاقی می‌گوید: با این بازاریابی گسترده‌ی مواد غذایی در بیلبورد‌ها و تلویزیون و مجاورت فروشگاه‌های غذایی بی ارزش‌ به مدارس، ما می‌دانیم که محیط ما تأثیر زیادی بر اضافه وزن و چاقی گذاشته است.

 درحال حاضر، هزینه‌های درمان چاقی برای سیستم سلامت انگلیس به 6 میلیارد پوند در سال رسیده است و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2050 به 10 میلیارد پوند افزایش یابد.

دکتر Tedstoneمتخصص تغذیه در سیستم بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید: خیابانهای طولانی ما به طور فزاینده‌ای با غذاهای بیرون بر و فست فود اشغال شده اند و این موضوع موجب مصرف بی رویه‌ی این غذاهای ارزان و ناسالم شده است،  مقامات محلی و صنایع غذایی و نوشیدنی نقش مهمی را در ایجاد محیطی برای انتخاب گزینه‌های غذایی سالم‌تر ایفاء می‌کنند، از جمله مقابله با افزایش تعداد غذاهای بیرون بر و نظارت بر کیفیت مواد غذایی فروخته شده، بخصوص درمیان مناطق محروم.

غذاهای معمول بیرون بر، مملو از کربوهیدارت و کالری هستند یک وعده ماهی و چیپس یا پیتزا یا جوجه‌ی سرخ شده و سیب زمینی، حاوی بیش از 1200 کالری است که تقریباً نصف کالری مورد نیاز یک فرد بالغ در روز را شامل می‌شود، این یک وعده های غذایی همچنین می‌توانند شامل 100 گرم کربوهیدرات جدای از نوشیدنی قندی که معمولاً همراه با این نوع از غذاها سرو می‌شود، باشد.

 شما می‌توانید خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 را در خود با پیوستن به برنامه‌ی Low Carbکه یک برنامه‌ی آموزشی ده هفته ‌ای است، کاهش دهید. در این برنامه‌ شیوه‌ی تهیه و مصرف غذاهای سالم آموزش داده می‌شود تا خطر ابتلا شما به بیماریهای مزمن کاهش یابد. این دوره‌ی آنلاین آسان می‌تواند به درک بهتر شما از اثرات مصرف کربوهیدرات‌ها بر بدن و اینکه چگونه می‌توانید با کاهش مصرف کربوهیدراتها احساس بهتری داشته باشید، کمک می‌کند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/fast-food-trend-fueling-obesity-crisis,-experts-warn-96445219.html